سوالاتی در خصوص پارس شیلد

چه تفاوتی بین پارس شیلد و سایر تولید کننده های داخلی می باشد؟
پارس شیلد در طراحی و تولید محصولات خود، مبتنی بر ارائه راه حل های کاربردی و مقرون به صرفه برای مشتریان خود عمل می کند.
همچنین در تولید محصول توجه اصلی ما در تولید با کیفیت ترین محصول ممکن می باشد، ازینرو بدون در نظر گرفتن قیمت مواد اولیه محصول نهایی طراحی و تولید می گردد.
چگونه می توان نسبت به عملکرد محصولات ضد امواج پارس شیلد اطمینان کرد؟

در سال های گذشته عده ای افراد و شرکت ها نسبت به ارائه محصولاتی در بازار اقدام نموده اند که صرفا کاربرد تجاری داشته و توسط نهادهای علمی معتبر بین المملی نیز مورد تایید نمی باشد.

در پارس شیلد همیشه سعی برآن بوده که از دو طریق اقدام به تولید محصول نماید:

1- با بررسی منظم بازارهای بین المللی

2- گفت و گو و ارتباط منظم با مشتریان و قهم دقیق نیاز آنان

با توجه به این دو امر و بررسی مقالات علمی، کار طراحی محصول آغاز شده و سپس تست های عملکردی آغاز شده و در نهایت محصول روانه بازار خواهد شد.

 

فناوری های مورد استفاده در پارس شیلد چگونه عمل می کند؟

در پارس شیلد تمام سعی ما بر این بوده است که با علم روز و با تکیه بر دانش متخصصین حوزه های شیمی- متالورژی_ مخابرات و مارکتینگ در سراسر دنیا، نیازهای روز و روندها و نیازهای آینده بازار را پیش بینی و با توجه به آن نسبت به انجام تحقیق و پژوهش اقدامات لازم را دستور کار قرار دهیم.

با توجه به اینکه پارس شیلد اهتمام خود را بر ارائه خدمات و محصولات با کیفیت نموده است، همه محصولات ارائه شده توسط ما ببه بهترین شکل کلیه امواج رادیویی را دفع نموده و از این طریق محیطی ایمن را برای مشتریان مان فراهم آوریم.

محصولات پارس شیلد چه بازه فرکانسی از امواج را عمل می کند؟

محصولات تولیدی پارس شیلد در بازه فرکانسی 0 الی 40 گیگاهرتز کلیه تشعشات الکترومغناطیسی اعم از فرکانس های سطح پایین و سطح بالا را دفع می نماید.

همچنین با ورود به عصر دیجیتال محصولات ما به راحتی قادر خواهند بود تشعشات ناشی از ورود فناوری 5G را نیز به بهترین شکل دفع نموده و در نهایت محیطی امن را برای کاربران خود فراهم آورد.

سوالاتی در خصوص محصولات و خدمات ما

محصولات تولیدی پارس شیلد دارای تست ریپورت و گزارش عملکرد معتبر هستند؟

کلیه محصولات پارس شیلد در مرحله طراحی و سپس تولید اولیه مورد انواع تست های عملکردی قرار می گیرند، به عنوان نمونه در فرآیند تولید رنگ ضد امواج بیش از 30 تست گوناگون طبق استانداردهای بین المللی گذرانده شده و سپس وارد مراحل تولید شده است.

همچنین با توجه به این امر که پارس شیلد همیشه محصولات خود را طبق بازخورد مشتریان و بهبود سطح فناوری صنعت حفاظت الکترومغناطیسی توسعه می دهد، فرآیند تست عملکردی و بهبود راندمان نیز در طی مراحل توسعه و بهبود محصولات فعلی و جدید طبق بروزترین و معتبرترین استانداردهای بین المللی طی می شود.

محصولات ضد امواج پارس شیلد، توسط چه شرکت هایی طراحی و تولید می شوند؟

کلیه محصولات ما، با تکیه بر تجربه و تخصص اعضای شرکت، طراحی می گردند.

در پارس شیلد ما سه چهار سطح محصول ارائه می دهیم:

1- محصولات پایه چرم، مانند: پد لپتاپ ضد امواج و کیف-پد ضد امواج لپتاپ و...

2- محصولات بر پایه منسوجات: مانند: لباس ضد امواج الکترومغناطیس و کاور مودم وای فای ضد امواج و ...

3- محصولات پلیمری: مانند رنگ ضد امواج الکترومغناطیسی

4- خدمات مشاوره و اندازه گیری

در موارد بالا پارس شیلد تولید محصولات پایه چرم و منسوجات را به بهترین تولید کنندگان به صورت پیمانی واگذار نموده اند، به این شکل که طراحی و تولید نمونه اولیه توسط تیم تحقیق و توسعه پارس شیلد انجام گرفته و بعد از گذراندن تست های نهایی جهت تولید به پیمانکار متخصص سپرده می شود.

با این حال محصول رنگ ضد امواج پارس شیلد که از نظر کیفی طبق گزارش عملکرد اخذ شده از آزمایشگاه محیط های پیچیده دانشگاه علم و صنعت تهران در حالت تک لایه راندمانی معادل 36 دسیبل  دارد، کاملا توسط تیم تحقیق و توسعه و تولید پارس شیلد تولید می گردد.

پارس شیلد چگونه محصولات جدید را روانه بازار می کند؟

تمامی محصولات فعلی در پارس شیلد با توجه به نیاز بازار و اخذ بازخورد توسط مشتریان طراحی و تولید گردیده است و این امر در آینده نیز ادامه خواهد یافت.

سوالاتی در خصوص پتو ضد امواج الکترومغناطیسی پارس شیلد

آیا پتو ضد امواج پارس شیلد قابل شستشو است؟

بله، به راحتی می توانید پتو را با آب سرد و به صورت دستی شستشو نمائید.

اکیدا توصیه می شوید از ماشین لباسشوئی برای شستشو پتو ضد امواح استفاده نکنید.

آیا پتو ضد امواج را می توان در هنگام سفر نیز استفاده کرد؟

پتو ضد امواج را می توانید در همه حال و در هر لحظه ای استفاده نمائید.

طبق بازخورد گرفته شده از حدود 50 نفر از مشتریان پتو پارس شیلد، غالبا در شرایط زیر از پتو استفاده می کرده اند:

1- بانوان باردار، در هنگام کار با لپتاپ یا گوشی؛ بدین صورت که پتو را روی شکم خود قرار داده و سپس از تجهیزات الکترونیکی استفاده کرده اند.

2- کودکان، اغلب والدین بدین جهت پتو ضد امواج را تهیه کرده اند که از آن برای ایمن سازی نوزاد و یا کودک خود استفاده نمایند.

3- پرسنل مخابراتی، این دسته از مخاظبین به دلیل اینکه همیشه در معرض نویزهای الکترومغناطیسی بوده اند در هنگام استراحت و یا کار از این پتو استفاده نموده اند.

پد لپتاپ ضد امواج و حرارت پارس شیلد

پد لپتاپ ضد امواج و حرارت پارس شیلد چگونه عمل محافظت را انجام می دهد؟

گرمای خروجی از لپتاپ می تواند تا 45 درجه سانتیگراد برسد، دلیل عمده این حرارت بالا در سه امر کلیدی نهفته است:

1- عدم سیستم تهویه و خروچی مناسب گرمای تولید شده توسط لپتاپ

2- مسدود شدن خروجی هوای تعبیه شده با تجمع گرد و غبار

3- عدم کارکرد مناسب سیستم های تهویه به دلیل استفاده بیش از حد از لپتاپ

پدهای لپتاپ ضد امواج و حرارت پارس شیلد دارای فن خنک کننده نیستند، با اینحال با استفاده مناسب از مواد سطحی مقاوم در برابر حرارت مانع برخورد این حرارت به بدن ما می شوند. در طراحی پد لپتاپ نکاتی را مدنظر قرار داده ایم که به راحتی گرمای خروجی لپتاپ بدون برخورد به بدن ما خارج شود و در عین حال مانع تجمع گرما در لپتاپ و تخریب تجهیزات آن شود.

به صورت کلی عملکرد پد پارس شیلد بدین نحو است:

  • حد زیادی از گرمای خروجی را جذب می نماید.
  • باقی مانده را دفع می نماید.
چگونه از پد ضد امواج و حرارت پارس شیلد استفاده نماییم؟

پد لپتاپ را در زیر لپتاپ قرار دهید، به محض قرارگیری پد در دزیر لپتاپ امواج خروجی از لپتاپ تا 99% دفع شده و به بدن برخورد نخواهند کرد.

آیا امواج خروجی بعد از دفع توسط پد ضد امواج پارس شیلد به بدن برخورد نمی کنند؟

در طراحی پد ضد امواچ پارس شیلد موارد کاربردی در نظر گرفته شده است که امواج خروجی از لپتاپ تا حدی توسط پد جذب شده و باقی مانده بدون برخورد به بدن ما دفع شوند.

(متاسفانه برخی از شرکت ها که صفت دانش بنیان را نیز همراه خود دارند با کپی برداری از محصولات پارس شیلد و بدون در نظر گرفتن جزئیات کاربردی و مهم اقدام به تولید چنین محصولاتی می کنند).

ضد امواج بودن پد پارس شیلد باعث اختلال در عملکرد وایفای و دیگر فعالیت های بی سیم لپتاپ نمی شود؟

به هیچ وجه، وای فای و سایر کارکردهای بی سیم لپتاپ بدون هیچگونه اختلالی عمل خواهند کرد. در واقع پد ضد امواج پارس شیلد ضرفا مانع برخورد امواج خروجی از لپتاپ به بدن مان می شوند.

آیا می توانم از پد لپتاپ ضد امواج در هنگام کار بر روی میز استفاده کنم؟

بله در هر حالتی پد لپتاپ پارس شیلد مانع برخورد امواج به بدن می شود و در طراحی پد ضد امواچ پارس شیلد قابلیت تنظیم ارتفاع در هنگام کار بر روی میز را نیز در نظر گرفته ایم.

آیا پد لپتاپ ضد امواج و حرارت پارس شیلد برای سایز های مختلف لپتاپ طراحی شده است؟

بله، در پارس شیلد جهت احترام به حقوق مصرف کنندگان پدهای ضد امواج با سایزهای مختلف برای لپتاپ هایی تا 17 اینچ طراحی و تولید شده است.

آیا ممکن است سایر پدهای ضد امواج و حرارت در بازار بهتر از پد های تولیدی پارس شیلد عمل نمایند؟

بله ممکن است.

با اینحال پارس شیلد در طراحی محصولات خود به خصوص پد لپتاپ ضد امواج و حرارت به عنوان رهبر بازار شناخته می شود و پدهای تولیدی ما تمامی امواج در بازه های مختلفی فرکانسی را تا 99% بلاک می نمایند.

محصولات ضد امواج پارس شیلد تا 99.9% امواج در بازه امواج الکترومغناطیسی موسوم به RF، مانند : امواج 5G، وای فای، بلوتوث و ... ، همچنین امواج با برد کوتاه موسوم به ELF تا 98% را دفع می نمایند. هیچ کدام از محصولات موجود در بازار چنین قابلیتی را دارا نمی باشند.

پدهای پارس شیلد با استفاده از چه تکنیک و موادی تولید می شوند؟

پدهای تولیدی پارس شیلد با استفاده از مواد پیشرفته محافظ انحصاری پارس شیلد و در چندین لایه به منظور محافظت حداکثری تولید می گردند.

فناوری انحصاری "نهایت حفاظت" تا 99.9% کلیه امواج الکترومغناطیسی در بازه های مختلف فرکانسی حتی امواج در بازه فرکانسی 5G را نیز دفع می نماید.

پد پارس شیلد با استفاده از مرغوب ترین مواد چرمی در بازار طراحی گردیده است که مانع سرخوردن گردیده و در عین حال با استفاده از افزونه ای سه لایه می توانیم در هنگام کار با لپتاپ ارتفاع لپتاپ را نیز تنظیم نمائیم.

عمر پد ضد امواج و حرارت پارس شیلد چه میزان است؟

پدهای پارس شیلد دارای تاریخ انقضا نمی باشند و باگذشت زمان کارایی آن ها کاهش نخواهند یافت.

امکان تمیز کردن پد لپتاپ پارس شیلد وجو دارد؟

بله به راحتی با استفاده از یک دستمال نرم و مواد تمیز کننده سطوح می توانیم پد پارس شیلد را تمیز نمائیم.

چه تفاوتی بین پد لپتاپ و کیف-پد لپتاپ پارس شیلد وجود دارد؟

هر دو کیف_پد و پد لپتاپ پارس شیلد تمامی امواج در بازه های فرکانسی مختلف حتی 5G را در تا 99.9% بلاک می نمایند.

تنها تفاوت پد و کیف-پد پارس شیلد در این است که کیف_پد حاوی یک لایه جهت حمل لپتاپ و شارژر و موس می باشد، در حالی که پد صرفا یک پد ضد امواج می باشد.

در مجموع این دو از نظر عملکردی هیچ تفاوتی با هم ندارند.

سوالاتی در خصوص لباس بارداری ضد اشعه پارس شیلد

چرا بانوان باردار بهتر است از لباس بارداری ضد اشعه استفاده نمایند؟

متاسفانه با گسترش استفاده از تجهیزات الکترونیکی به نحوی که که دیگر کمتر فردی است که روزانه از این تجهیزات استفاده ننماید.

این امر ازین جهت برای بانوان باردار می تواند ایجاد عارضه کند که هر سلول ما توسط میزانی از امواج الکترومغناطیسی احاطه شده اند که وظیفه آن محافظت از بافت سلولی در مقابل عوامل خارجی می باشد. اما هنگامی که این عامل محافظ سلولی در برابر امواجی با قدرت بالاتری قرار بگیرد، به مرور زمان عملکرد آن مختل و سپس منجر به مرگ سلولی می شود.

متاسفانه جنین نوزاد، به دلیل اینکه هنوز بافت سلولی آن به بلوغ کامل نرسیده، در برابر این امواج بسیار آسیب پذیرتر می باشد. ازینرو توصیه می شود که بانوان باردار از لباس ضد اشعه بارداری و یا شکم بند ضد امواج استفاده نمایند تا بدین صورت خظر آسیب به جنین نوزاد به حداکثر خود رسیده و از عوارض احتمالی آن نیز در دوران کودکی و جوانی دور بماند.

لباس ضد اشعه بارداری و شکم بند بارداری ضد اشعه پارس شیلد چگونه از جنین نوزاد محافظت می کند؟

کلیه شرکت ها در لباس های محافظ الکترومغناطیسی از الیاف فلزی که به صورت پارچه تولید شده اند، استفاده کرده اند.

پارس شیلد نیز از این قضیه مستثنا نیست، منتها در لباس بارداری ضد امواج پارس شیلد از حدود 55% الیاف نقره و 45% الیاف ابریشم استفاده شده است. در حالی که لباس های بارداری ضد اشعه بارداری دیگر شرکت ها یا از لباس هایی با الیاف استیل استفاده شده است و در لباس هایی که با استفاده از الیاف نقره عمل محافظت را انجام می دهند نیز از حداقل الیاف نقره به میزان حدود 35 %  استفاده نموده اند.

این تفاوت در میزان استفاده از الیاف نقره موجب شده است که لباس ضد اشعه بارداری پارس شیلد نسبت به سایر برندهای موجود در بازار حدود 40% عملکرد محافظتی بیشتری را برای مادر باردار و جنین نوزاد به همراه داشته بوده و محیطی کاملا ایمن را برای جنین در مقابل امواج الکترومغناطیسی فراهم می آورد.

لباس بارداری ضد اشعه پارس شیلد قابل شستشو است؟

بله، لباس بارداری ضد امواج پارس شیلد را به راحتی می توان با استفاده از شامپو ملایم، مانند: شامپو بچه به راحتی به صورت دستی شستشو نمود.

بهتر است که از مچاله نمودن لباس در هنگام شستشو جلوگیری نموده و به هیچوجه از لباس لباسشوئی برای شستشو ان استفاده ننمائید.

آیا گوشی موبایل بعد از قرار گرفتن در پارچه ضد امواج بکار برده شده در لباس کلیه سیگنال های آن قطع می شود؟

در برخی مواقع بله!

اغلب مشتریان چنین سوالی را مطرح می کنند که بعد از قرار دادن موبایل در داخل پارچه ضد امواج لباس ضد اشعه، سیگنال های آن قطع نمی شود، این سوال مبنای درست علمی ندارد. دلیل این است که پارچه ضد امواجی که لباس ضد امواج با ان طراحی و تولید می گردد از 100% الیاف نقره تشکیل نشده است، این امر دو دلیل عمده دارد:

1- در واقع نیازی به این کار نبوده است، بدن انسان برخلاف موبایل دارای گیرنده و فرستنده سیگنال نمی باشد.

2- پارچه هایی که از 100% الیاف فلزی ساخته می شوند چندان منعطف و مناسب دوخت و ساخت پوشاک نمی باشند. ( به بیان دیگر این امر موجب ایجاد آهار و عدم راحتی هنگام استفاده شده و لباس ضد اشعه که بایستی در اغلب موارد توسط بانوان باردار مورد استفاده قرار گیرد به یک امر ناخوشایند تبدیل می شود).

  • به صورت کلی پارچه های مورد استفاده در لباس بارداری ضد اشعه پارس شیلد از 55% الیاف نقره تشکیل شده که موجب ایجاد حفاظت 99.99% معادل 55 دسیبل در مقابل انواع سیگنال های الکترومغناطیسی شده و محیطی کاملا امن را برای جنین نوزاد ایجاد می نماید.
در چه زمانی بهتر است از لباس ضد اشعه بارداری استفاده نمائیم؟

بهتر است به محض مشخص شدن وضعیت بارداری از لباس ضد اشعه بارداری استفاده نمائیم.

سوالاتی در خصوص شکم بند بارداری ضد امواج پارس شیلد

چرا بانوان باردار بهتر است از محصولات ضد امواج مانند شکم بند بارداری ضد اشعه استفاده نمایند؟

با گسترش استفاده از تجهیزات الکترونیکی به نحوی که که دیگر کمتر فردی است که روزانه از این تجهیزات استفاده ننماید.

این امر ازین جهت برای بانوان باردار می تواند ایجاد عارضه کند که هر سلول ما توسط میزانی از امواج الکترومغناطیسی احاطه شده اند که وظیفه آن محافظت از بافت سلولی در مقابل عوامل خارجی می باشد. اما هنگامی که این عامل محافظ سلولی در برابر امواجی با قدرت بالاتری قرار بگیرد، به مرور زمان عملکرد آن مختل و سپس منجر به مرگ سلولی می شود.

متاسفانه جنین نوزاد، به دلیل اینکه هنوز بافت سلولی آن به بلوغ کامل نرسیده، در برابر این امواج بسیار آسیب پذیرتر می باشد. ازینرو توصیه می شود که بانوان باردار از لباس ضد اشعه بارداری و یا شکم بند ضد امواج استفاده نمایند تا بدین صورت خطر آسیب به جنین نوزاد به حداکثر خود رسیده و از عوارض احتمالی آن نیز در دوران کودکی و جوانی دور بماند.

لباس ضد اشعه بارداری و شکم بند بارداری ضد اشعه پارس شیلد چگونه از جنین نوزاد محافظت می کند؟

کلیه شرکت ها در لباس های محافظ الکترومغناطیسی از الیاف فلزی که به صورت پارچه تولید شده اند، استفاده کرده اند.

پارس شیلد نیز از این قضیه مستثنا نیست، منتها در شکم بند بارداری ضد اشعه بارداری پارس شیلد از الیاف مس نیکل استفاده شده است که این الیاف توسط دو لایه پارچه لطیف محافظت شده و به بدن برخورد مستقیم نخواهد داشت. 

این الیاف موجب محافظت کامل و 99.9999% معادل 75 دسیبل شده و شکم مادر باردار در برابر امواج الکترومغناطیسی به بهترین شکل ممکن حفاظت خواهد کرد.

گن بارداری ضد اشعه پارس شیلد قابل شستشو است؟

بله، گن بارداری ضد اشعه پارس شیلد را به راحتی میتوان با استفاده از شامپو ملایم، مانند: شامپو بچه به راحتی به صورت دستی شستشو نمود.

بهتر است که از مچاله نمودن شکم بند در هنگام شستشو جلوگیری نموده و به هیچوجه از لباسشوئی برای شستشو ان استفاده ننمائید.

در چه زمانی بهتر است از گن ضد اشعه بارداری استفاده نمائیم؟

بهتر است به محض مشخص شدن وضعیت بارداری از گن ضد اشعه بارداری استفاده نمائیم.

سوالاتی در خصوص رنگ ضد امواج الکترومغناطیس پارس شیلد

رنگ ضد امواج پارس شیلد از چه موادی ساخته شده است؟

رنگ ها به صورت عمده به دو صورت:

1- پایه حلال

2- پایه آب 

تولید می شوند که رنگ ضد امواج پارس شیلد پایه آب می باشد.

پایه اصلی مورد استفاده در این محصول نیز کربن می باشد که در گریدهای مختلف در این محصول مورد استفاده قرار کرفته است.

جنس رزین مورد استفاده نیز رزین آکریلیکی می باشد.

چه تفاوتی بین رنگ ضد اشعه پارس شیلد و محصولات مشابه می باشد؟

پارس شیلد در تولید محصولات ضد امواج خود از بهترین مواد در دسترس و بدون در نظر گرفتن قیمت آن استفاده می نماید. در تولید رنگ نیز این اصل رعایت شده است.

تجربه و تخصص متخصصین پارس شیلد در کنار استفاده از بهترین مواد اولیه موجود کوجب شده است که رنگ ضد امواج پارس شیلد از نظر کیفی با رنگ ضد امواج Yshield آلمان نیز برابر نماید.

در مقایسه رنگ تولیدی پارس شیلد و رنگ های ضد امواج موجود در بازار بایستی به گزارش عملکرد هر شرکت توجه نمود. این گزارش عملکردها طبق استاندارد های بین المللی در محیط های دانشگاهی و علمی صورت می گیرد. 

بر اساس مستندات پارس شیلد و سایر رنگ های ضد امواج موجود در بازار در حالت تک لایه معادل 80 میکرون:

  • رنگ پارس شیلد حدود 36 دسیبل لایه محافظتی ایجاد می نماید.
  • رنگ های ضد امواج سایر برندها در همین حالت 20 دسیبل لایه محافظتی ایجاد می نماید.

طبق گزارش عملکردهای موجود، رنگ ضد امواج پارس شیلد در حالت تک لایه برابر است با سه لایه رنگ ضد امواج سایر برندها.

دلیل اختلاف قیمت رنگ ضد امواج پارس شیلد با سایر برندهای موجود در بازار چیست؟

بله رنگ ضد امواج پارس شیلد از نظر قیمتی در هر کیلوگرم حدودا دو برابر سایر محصولات موجود در بازار می باشد. 

اما تفاوت اصلی در کیفیت اجرایی و عملکردی است، رنگ پارس شیلد از نظر کیفی و عملکردی سه برابر بهتر و قوی تر از سایر رنگ های موجود در بازار است.

این امر بدین معناست که شما جهت دستیابی به راندمان رنگ پارس شیلد در حالت تک لایه بایستی سه لایه رنگ از سایربرندهای موجود در بازار را استفاده نمائید.

به بیان ساده تر رنگ ضد اشعه پارس شیلد در مجموع حدود 50% از سایر برندهای موجود در بازار ارزان تر و مقرون به صرفه تر است.

پوشش نهایی این محصول به چه صورت است؟

رنگ ضد امواج پارس شیلد کاملا مشکی می باشد، با اینحال بعد از اجرا و خشک شدن کامل آن می توانید از انواع رنگ های معمول موجود در بازار و یا سایر پوشش ها مانند کاغد دیواری و ... بدون هیچگونه محدودیتی استفاده نمائید.

چگونه می توانیم محصول فوق را تهیه نمائیم؟

می توانید رنگ ضد امواج پارس شیلد را از طریق سامانه پرداختی سایت خریداری نمائید.

تولید و خرید رنگ ضد امواج پارس شیلد در هر حجمی به راحتی قابل سفارش و انجام است.

آیا امکان سفارش رنگ ضد امواج با توجه به نیازهای مدنظر ما ممکن است؟

بله. در حال حاضر پارس شیلد رنگ های ضد امواج مختلفی را با توجه به نیاز افراد و سازمان ها به صورت تخصصی و بادرنظر گرفتن نیاز آن ها تولید می نماید.

جهت مشورت بیشتر می توانید با قسمت فروش شرکت تماس حاصل فرمائید:

021-28420309 داخلی 2 را شماره گیری نمائید.

سوالاتی در خصوص امواج الکترومغناطیسی

میدان مغناطیسی با فرکانس پائین چیست؟

میدان های مغناطیسی از بارهای الکتریکی ایجاد می شوند که قدرت آنها بر حسب آمپر بر متر (A/m) محاسبه می شود.

 با افزایش جریان، قدرت میدان مغناطیسی افزایش می یابد.

رفتار امواج مغناطیسی با امواج الکترومعناطیسی بسیار متفاوت است و ایجاد یک لایه محافظ در برابر امواج مغناطیسی بسیار سخت و پر هزینه می باشد.

فرق بین امواج الکتریکی و مغناطیسی چیست؟

جهت پاسخ به این دو سوال بایستی در وهله اول به تعریف هر کدام بپردازیم:

میدان الکتریکی:

اگر ذره بارداری در نزدیکی ذره باردار دیگری قرار گیرد، بر آن نیرو وارد می‌شود. این نیرو، حاصل میدان الکتریکی تولید شده از بار دیگر است.

میدان مغناطیسی:

نیرویی که یک ذره باردار متحرک در نزدیکی یک آهنربا احساس می‌کند ناشی از میدان مغناطیسی است.

میدان الکتریکی دارای تک ذره باردار بوده ولی میدان معناطیسی ذرات باردار آن دو قطبی می باشند. به بیان ساده تر میدان مغناطیسی، یک میدان دو قطبی است. یعنی هر آهنربا باید دو قطب داشته باشد.
اما در مورد بارهای الکتریکی، یک بار الکتریکی مثبت یا بار الکتریکی منفی می تواند تنها باشد.
رفتار بسیار متفاوت امواج مغناطیسی بدین دلیل است که  میتوانیم بارهای الکتریکی مثبت و منفی را از یکدیگر جدا کنیم اما برخلاف بارهای الکتریکی، قطب های آهنربا را نمیتوانیم از یکدیگر جدا کنیم یعنی اگر شما یک آهنربا را شکسته و دو تکه کنید هر کدام از قطعات دوباره یک آهنربا هستند و دوباره اگر آنها را بشکنید باز هم رفتار آهنربا و دافعه و جاذبه آن تغییری نخواهد کرد.
امواج الکترومغناطیس چیست؟

نیروی الکترومغناطیسی به دو صورت نیروی الکتریکی و نیروی مغناطیسی بروز می‌کند که دو جنبه‌ از یک چیز (نیروی الکترومغناطیسی) هستند و از این رو ذاتاً به یکدیگر مربوطند. تغییر میدان الکتریکی، میدان مغناطیسی تولید می‌کند. همچنین تغییر میدان مغناطیسی، میدان الکتریکی تولید می‌کند. این اثر، القای الکترومغناطیسی نام دارد و اساس کار ژنراتورهای برق، موتورهای الکتریکی و ترانسفورماتورها است.

به بیانی دیگر،

میدان های الکترومغناطیسی (EMF)در هر جهتی حرکت می کنند و از وسایل برقی به شکل انرژی الکتریکی با میدان مغناطیسی تولید می شوند. اکترومغناطیس یا همان EMF ها به عنوان تابش الکترومغناطیسی (EMR) نیز شناخته می شوند.

هرچه فاصله ما با این امواج کمتر باشد بیشتر تحت تاثیر این امواج قرار می گیریم و بالعکس.

همچنین امواج الکترومغناطیسی توسط انواع نجهیزات الکترومغناطیسی مانند: مودم وای فای، جاروبرقی، لباسشویی و دیگر تجهیزات و وسایل الکتریکی تولید می گردند.

جهت مطالعه کامل این تعریف به مقاله زیر رجوع نمائید:

https://b2n.ir/z26710

فرق بین امواج الکترومغناطیسی یونیزه و غیر یونیزه چیست؟

پرتوهای یونیزه توانایی شکاف اتمی و مولکولی را دارا هستند که می تواند ایجاد عارضه بسیار جدی برای بافت های سلولی داشته باشد. امواجی مانند :پرتوهای کیهانی و یا اشعه ایکس از این دست امواج می باشند.

پرتوهای غیریونیزه به پرتوهایی مانند امواج با فرکانس پایین موسوم به ELF و یا امواج الکرتومغناطیسی موسوم به RF می باشند که توانایی شکاف اتمی و مولکولی را نداشته و از نظر آسیب زائی بسیار ضعیف تر از پرتوهای یونیزه می باشند.

چه تفاوتی بین نحوه محافظت در برابرELF و RF می باشد؟

ایجاد محافظت در امواج Rf موسوم به رادیو فرکانسی،به حذف و یا کاهش انواع امواج رادیویی تا بازه فرکانسی 5 گیگاهرتز گفته می شود. که این امر از طریق مواد با قابلیت رسانایی بالا که نفوذپذیری مغناطیسی کمی را نیز شامل باشند می شود.

در حالی که ایجاد محافظت در برابر امواج نوع ELF موسوم به امواج با فرکانس پایین با موادی امکان پذیر است که نفوذناپذیری بیشتری را داشته باشند.

تجهیزات الکتریکی چگونه موجب ایجاد امواج الکترومغناطیسی می شوند؟

اصولا تمامی دستگاه ها و تجهیزات الکترونیکی از طریق جریان عبور الکترونیکی کار کرده تا آن تجهیزات عملکردی را که برای آن طراحی و تولید شده اند به انجام برساند.

همین عبور جریان الکتریکی است که موجب ساطع کردن نویز و امواج الکترومغناطیسی است که میزان نویز ساطع شده نیز وابستگی عمیقی به توان میدان و جریان الکتریکی تولید شده و عبوری دارد.

 

در زیر به بررسی دقیق هر پارامتر و بازه فرکانسی می پردازیم:

1- امواجی با فرکانس های پایین موسوم به ELF:

در اغلب تجهیزات عملکردهایی وحود دارد که نیاز به توان الکتریکی کمتری برای فعالیت دارند، این توان کم نیز موجب شکل گیری امواجی با سطح فرکانسی پایین موسوم به ELF می شوند.

2- فرکانس های رادیویی موسوم به RF:

بسیاری از تجهیزات بدین منظور طراحی و تولید شده اند تا با ارسال و دریافت فرکانس های مختلف یک مسیر ارتباطی را ایجاد نمایند، مانند: تلفن های همراه، مودم وای فای و.. که این سیگنال ها را فرکانس های رادیویی موسوم به RF می نامند. همچنین نام دیگر این سیگنال ها در برخی از منابع سیگنال های مایکروویو (MW) می باشد.

این سیگنال ها بسته به هدف آن تجهیزات می تواند با قدرت و طول موج های مختلف ارتباط برقرار کند. به عنوان مثال:

سیگنال های تلفن همراه تا چندین کیلومتر توانایی ارسال و دریافت اطلاعات را دارد ولی مودم های وای فای کمتر از 500 متر را پوشش می دهند.

  • یک میدان الکترومغناطیسی چگونه فعالیت می کند؟

میدان های الکترومغناطیسی همان طور که از مفهوم "الکترومغناطیس" تعبیر می شود، ترکیبی از الکتریسیته و مغناطیس می باشد و از جرکت الکترون های این دو پارامتر تشکیل می شود. بدین صورت که جریان الکتریسیته در مسیر X حرکت کرده و میدان مغناطیسی نیز در زاویه 90 درجه میدان مغناطیسی در کنار آن تشکیل شده و بدین ترتیب امواج الکترومغناطیسی شکل می گیرد.

سوالاتی در خصوص عوارض امواح موبایل

تشعشعات تلفن همراه چگونه و از چه طریق ساطع می شود؟

تابش امواج از طریق موبایل از همه جهات ساطع می شود، با اینحال احتمالا بیشترین جهتی که امواج به آن سمت ساطع می شوند محل قرار گیری فرستنده های الکترومغناطیسی می باشد.

در هنگام خواب تا چه میزان بایستی از تلفن همراه مان فاصله داشته باشیم؟

میزان دقیقی را نمی شود مطرح کرد، با اینحال پیشنهاد می کنیم حداقل در هنگام خواب حداقل 2 متر از موبایل خود فاصله داشته باشید.

این فاصله بهتر است در مواقع غیر خوابیدن نیز رعایت شود. پارس شیلد در حال طراحی محصولی است تا افرادی که بنا به دلایل مختلف عادت دارند تا موبایل شان را در هنگام خواب نیز در نزدیکی خود قرار دهند، کمترین احتمال ایجاد عارضه را داشته باشند.

 

چرا امروزه بایستی در خصوص جلوگیری از احتمال ایجاد عارضه نکات و اصولی رعایت شود، در حالی که در 15 یا 20 سال گذشته چنین امری الزامی به نظر نمی رسید؟

طبیعتا در 15 یا 20 سال گذشته محصلاتی مانند لپتاپ و موبایل و تبلت و سایر تجهیزات الکترونیکی بدین شکل فراگیر نبوده و عموما در دسترس عموم و همگان قرار نداشته و تا حد زیادی از محیط پیرامونی محل زندگی ما دور بوده اند. همچنین اغلب این تحهیزات برخلاف تکنولوژی های عصر ما به صورت کابلی و سیمی فعالیت می کردند، با اینکه امروزه اغلب تجهیزات الکترونیکی مورد استفاده ما بی سیم هستند و این احتمال ایجاد عارضه ماشی از امواج رادیویی را افزایش می دهد.

 

آیا تلفن های همراه در مواقعی که از وای فای استفاده می کنیم نیز از خود امواج ساطع کرده و محیط را آلوده می کنند؟

بله، حتی اگر وای فای شما صرفا روشن باشد و شما از وای فای استفاده نکنید، به دلیل ذات عملکردی وای فای که همیشه به دنبال بهترین نقطه اتصال می باشد، همیشه از خود امواجی را ساطع می کند.

بهترین راه حل این است که وای فای خود را در هنگامی که قصد اتصال به وای فای را ندارید،خاموش نمائید.

چه موبایل هایی بیشترین میزان ساطع کردن امواج را دارا می باشند؟

اگر نگوییم همه، اغلب تجهیزاتی مانند موبایل دارای استانداری به نام SAR هستند که مخفف نرخ جذب ویژه است. این مفهوم به میزان جذب انرژی الکترومغناطیسی توسط سر و بدن کاربر می پردازد که معیار اندازه گیری آن وات بر کیلوگرم می باشد.

متاسفانه هرساله گوشی های موبایل زیادی وارد بازار می شود که نمی توان گفت دقیقا کدام مدل ایمن تر است و رتبه SAR آن بالاتر می باشد. اما به صورت کلی گوشی های سامسونگ عملکرد بهتری دارند و میزان SAR آن ها کمتر از سایر برندهای موبایل می باشد.

اما آیفون اهمیت چندانی به پایین بودن میزان SAR نمی دهد.

توصیه ای پارس شیلد می تواند داشته باشد این است که هنگام خرید تلفن همراه به میزان SAR آن توجه نمایید. میزان SAR گوشی های همراه در داخل دفترچه راهنمای آن و یا در داخل سایت تولید کننده و یا سایت FCC قابل مشاهده است.

 

مقدار SAR تا چه محدوده ای ایمن است؟

SAR مخفف عبارت Specific Absorption Rate است و میزان جذب تشعشعات تلفن همراه به بدن را نشان می دهد.

FCC (کمیته ارتباطات آمریکا)  می گوید میزان SAR تا 1.6 وات بر کیلوگرم قابل قبول است.

با این حال این امر در اتحادیه اروپا حدود 2 وات بر کیلوگرم می باشد.

 نقصی که این قوانین دارند و راه چاره ای نیز برای حل آن پیدا نشده این است که، استاندارد مذکور این امر را که امواج الکترومغناطیسی غالبا در طی زمان می تواند موجب آسیب زائی شود را مدنظر دارد. بنابراین نمی توان گفت که دقیقا چه میزانی از SAR می تواند مورد قبول باشد.

اما راه دیگری وجود ندارد و بهتر است مطابق استانداردهای مذکور در خصوص خرید موبایل تصمیم گرفته و در عین حال بهداشت الکترومغناطیسی را نیز رعایت کنیم.

موبایل ها چه نوع امواجی را از خود ساطع می کنند؟

هنگامی که از موبایل در نزدیکی سر و یا بدنمان استفاده می کنیم در معرض چند نوع امواج الکترومغناطیسی قرار داریم:

1- یک نوع تابش الکترومغناطیسی، تابش امواج با فرکانس پائین موسوم به ELF می باشد که بیشتر از طریق باتری موبایل ساطع می شود.

2- تابش الکترومغناطیسی بعدی، تابش ناشی از فرکانس های رادیویی یا همان امواج الکترومغناطیسی موسوم به RF می باشد که بیشتر از طریق سیگنال های برقراری ارتباط، پردازنده وای فای و بلوتوث ناشی می شود.

به نوعی این امواج ناشی از مکالمه یا استفاده از دیتای سیم کارت، استفاده از وای فای یا روشن بودن وای فای و استفاده از بلوتوٍث و یا روشن بودن بلوتوٍث می باشد.

3- تابش گرمائی؛ این امر ناشی از ترکیبی از دو مورد بالا می باشد.