بلاگ

عوارض دکل های مخابراتی یا BTS

خلاصه مقاله:

عوارض دکل های مخابراتی یا BTS به دلیل استفاده گسترده از تلفن های همراه در دهه های اخیر بسیار مورد توجه است. . تلفنهای همراه بطور عمده از طریق امواج RF با برجها یا دکل های مجاور ارتباط برقرار می کنند. این امواج تشعشعات غیر یونیزان هستند. این بدان معناست که آنها مستقیماً به DNA  سلول آسیب نمی رسانند.

 عوارض دکل های مخابراتی یا BTS

عوارض دکل های مخابراتی یا BTS به دلیل استفاده گسترده از تلفن های همراه در دهه های اخیر بسیار مورد توجه است. استفاده گسترده از تلفن های همراه موجب شده تا  تعداد دکل های مخابراتی یا BTS  افزایش یابد. این دکل ها دارای تجهیزات الکترونیکی و آنتن هایی هستند که سیگنالهای تلفن همراه را با استفاده از امواج رادیویی (RF) دریافت کرده و انتقال میدهند.

برج های تلفن همراه جزء فناوری های جدید محسوب می شوند و بسیاری از مردم درباره تاثیر تابش امواج رادیویی آن بر سلامتی  نگران هستند. در حال حاضر، هیچ مدرک مستندی مبنی بر اثرات منفی سلامتی به دلیل  قرار گرفتن در معرض امواج RF از برج های تلفن همراه وجود ندارد.  با این حال، این بدان معنی نیست که امواج RF تابش شده از برجهای تلفن همراه کاملاً ایمن هستند. تحقیقات بیشتری برای کمک به روشن شدن عوارض ناشی از دکل های مخابراتی یا BTS لازم است.

 دکل های مخابراتی یا BTS چگونه افراد را در معرض امواج RF قرار می دهند؟

دکل های مخابراتی یا BTS عمولاً از 2 تا 6 متر ارتفاع دارند. تلفنهای همراه بطور عمده از طریق امواج RF با برجها یا دکل های مجاور ارتباط برقرار می کنند. این امواج تشعشعات غیر یونیزان هستند. این بدان معناست که آنها مستقیماً به DNA  سلول آسیب نمی رسانند، بر خلاف پرتوهای قوی تر یونیز کننده  مانند اشعه ایکس، اشعه گاما و اشعه ماوراء بنفش (UV) که می توانند باعث ایجاد سرطان شوند.

مضرات امواج 5G

آیا دکل های مخابراتی یا BTS باعث سرطان می شوند؟

برخی از مردم نگران هستند که نزدیکی محل زندگی، کار یا مدرسه آنها به دکل های مخابراتی یا BTS خطر ابتلا به سرطان یا سایر  مشکلات سلامتی را افزایش دهد. تاکنون بسیاری از مطالعات به طور خاص روی دکل های مخابراتی و خطر ابتلا به سرطان متمرکز نشده اند. نتایج این مطالعات پاسخ روشنی درباره  عوارض ناشی از دکل های مخابراتی یا BTS ارائه نداده اند. امواج RF که توسط دکل های مخابراتی یا BTS منتشر می شوند، انرژی کافی برای آسیب رساندن مستقیم به DNA یا گرم کردن بافتهای بدن ندارند.

مطالعات گسترده منتشر شده در سال 2018  کل بدن موش های آزمایشگاهی را ساعتهای زیادی در معرض امواج RF قرار داد.در این  مطالعه احتمال ابتلا به تومورهای غیر معمول قلب به نام شوانوم بدخیم در موشهای صحرایی نر مشاهده شد.  این مطالعه همچنین خطرات افزایش احتمالی برخی از انواع تومورها در مغز و غدد فوق کلیوی را گزارش کرده است.

میزان امواج تابش شده در این مطالعه بسیار بیشتر از امواج تابش شده از دکل های مخابراتی است، بنابراین نمی توان  به درستی در باره این اثرات منفی روی بدن انسان نتیجه گیری کرد.

 

 

جهت مشاهده محصولاتی مانند:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *