بلاگ

درباره اینترنت 5G و عوارض احتمالی ناشی از آن بیشتر بدانید

خلاصه مقاله:

ترس از استفاده از تلفن همراه و اثرات احتمالی تشعشعات بر بدن انسان در حال افزایش است. اینترنت 5G آخرین نسل ارتباطات همراه، فرکانس  و پهنای باند بالاتر است و به کاربران این امکان را می دهد تا داده های بی سیم را حداکثر 10 گیگابایت در ثانیه سریعتر  از استانداردهای قدیمی تلفن همراه منتقل کنند.

 

درباره اینترنت 5G و عوارض احتمالی ناشی از آن بیشتر بدانید

ترس از استفاده از تلفن همراه و اثرات احتمالی تشعشعات بر بدن انسان در حال افزایش است. اینترنت 5G آخرین نسل ارتباطات همراه، فرکانس  و پهنای باند بالاتر است و به کاربران این امکان را می دهد تا داده های بی سیم را حداکثر 10 گیگابایت در ثانیه سریعتر  از استانداردهای قدیمی تلفن همراه منتقل کنند. در شبکه هایG   قبلی از فرکانس های بین 700 مگاهرتز تا 6 گیگاهرتز استفاده شده است. شبکه 5G با فرکانسهای بین 28 تا 100 گیگاهرتز کار می کند. انتظار می رود  سرعت اینترنت 5G حدود 1000 برابر سریعتر از اینترنت 4G  باشد.

پیش بینی می شود تا سال 2024 ، پوشش  5G به بیش از 40 درصد از جمعیت جهان گسترش یابد.

 

عوارض احتمالی ناشی از اینترنت 5G

عوارض احتمالی ناشی از اینترنت 5G موجب شده تا اخیراَ حدود 250 دانشمند از سراسر جهان نامه ای  را برای سازمان ملل و سازمان بهداشت جهانی ارسال کنند و از این طریق نگرانی های خود را مبنی بر امواج ساطع شده از تلفن های همراه و بی سیم شبکه های 2G ، 3G  و 4G و  دستگاههای پخش کننده فرکانس رادیویی، اعلام  نمایند.

طبق نظر این دانشمندان امواج ساطع شده از این دستگاه ها موجب افزایش خطر سرطان، استرس سلولی، افزایش رادیکال های آزاد مضر، خسارت ژنتیکی، تغییرات ساختاری و عملکردی سیستم تناسلی، یادگیری و حافظه، اختلالات عصبی  میشود و در کل اثرات منفی بر سلامتی افراد دارد. دانشمندان می گویند موجودات زنده در هر سطح تحت تاثیر قرار گرفتن در معرض میدان های الکترومغناطیسی تولید شده توسط دستگاه های تلفن هوشمند و برج های انتقال هستند.

تحقیقات علمی متعدد در مورد فناوری های 2G ، 3G  و 4G نشان داده است که افزایش استرس، آسیب اسپرم و بیضه، اثرات عصبی و روانی، از جمله تغییر در فعالیت الکتریکی در مغز، آسیب DNA سلولی و اضافه بار کلسیم ، همگی در نتیجه مواجه با این فناوری هاست. باید خاطر نشان داشت که فن آوری های 5G در زمان انجام این تحقیق وجود نداشتند. با این حال  دفتر فدرال حفاظت از تشعشع آلمان (BfS) خواستار تحقیقات كامل در مورد خطرات سلامتی ناشی از فناوری جدید 5G شده است.

تا زمان انجام تحقیقات کامل کارشناسان به کاربران اینترنت 5G ، توصیه می کنند، تماس های تلفنی را در کمترین زمان ممکن نگه دارند، پیام های نوشتاری بنویسند و در صورت ضعیف بودن شبکه تماس تلفنی برقرار نکنند. هرچه اتصال به برج 5G  ضعیف تر باشد، میدان الکترومغناطیسی تلفن هوشمند در نزدیکی شخصی که تماس تلفنی برقرار می کند، با شدت بیشتری کار می کند. افراد باید در صورت دسترسی به شبکه WiFi ، از آن  به جای  اینترنت 5G در تلفن های هوشمند یا رایانه های لوحی خود استفاده  کنند.

منبع:

https://www.dw.com/en/5g-networks-are-they-dangerous-to-our-health/a-47981285

 

 

1 دیدگاه در “درباره اینترنت 5G و عوارض احتمالی ناشی از آن بیشتر بدانید

  1. بسیار مقالات خوب و ارزشمندی در اختیار عموم قرار میدین واقعا عالی هستین موفق باشین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *