بلاگ

در باره تاثیر امواج الکترومغناطیس بر مادر باردار بیشتر بدانید

خلاصه مقاله:

تاثیر امواج الکترومغناطیس بر مادر باردار می تواند بسیار خطرناک باشد. به گفته کارشناسان بهداشت، پرتوهای الکترومغناطیسی ساطع شده از طریق وسایل الکتریکی مانند تلفن های همراه می توانند تحریک پذیری مغز را افزایش داده و سرطان زا باشند. از دیگر تاثیرات منفی این امواج بر زنان باردار می توان به سقط خود به خودی، خونریزی غیر طبیعی رحم و سرطان دهانه رحم اشاره کرد.

در باره تاثیر امواج الکترومغناطیس بر مادر باردار بیشتر بدانید

تاثیر امواج الکترومغناطیس بر مادر باردار می تواند بسیار خطرناک باشد. به گفته کارشناسان بهداشت، پرتوهای الکترومغناطیسی ساطع شده از طریق وسایل الکتریکی مانند تلفن های همراه می توانند تحریک پذیری مغز را افزایش داده و سرطان زا باشند. این موضوع برای زنان باردار از اهمیت بیشتری برخوردار است.

از آنجا که بیشتر خانم ها در دوران بارداری تمایل به استراحت دارند. باید مراقب باشند تا هنگام استراحت تلفن های همراه، لپ تاپ و سایر تجهیزات الکتریکی را از خود دور نگه دارند. امواج الکترومغناطیسی ساطع شده از این وسایل  ممکن است ساختار DNA جنین در حال رشد را تغییر داده و حتی موجب جهش ژنتیکی نیز شود.

متخصصان افزایش تولد  نوزادان  با سندرم آسپرگر ADHD  را با تماس مکرر مادر با وای فای و امواج الکترومغناطیس ساطع شده از  وسایل الکترونیکی در دوران بارداری ارتباط می دهند تاثیر امواج الکترومغناطیس بر مادر باردار و نوزاد بسیار جدی است و می تواند سلامتی هر دو آنها را به شدت در معرض خطر قرار دهد. این با افزایش خطر ابتلا به مشکلات رفتاری، به خصوص بیش فعالی در کودکان همراه است.

تاثیر امواج الکترومغناطیس بر مادر باردار

اگرچه تشعشع ساطع شده از طریق برخی وسایل الکتریکی مانند رایانه و مایکروویو  بسیار کم است، اما قرار گرفتن  طولانی مدت در معرض این دستگاه ها می تواند تاثیر امواج الکترومغناطیس بر مادر باردار را افزایش دهد. از جمله تاثیرات منفی این امواج بر زنان باردار می توان به سقط خود به خودی، خونریزی غیر طبیعی رحم و سرطان دهانه رحم اشاره کرد. اگر مادر باردار مجبور به استفاده از وسایل الکتریکی پر خطر است، باید در مورد نحوه مدیریت بارداری و استفاده  ایمن از این وسایل با مشاور صحبت کند.

 

روش های پیشگیری  و کاهش  تاثیر امواج الکترومغناطیس بر خانم های باردار

  • متخصصان پزشکی توصیه می كنند كه خانم های باردار وسایل برقی را به طور مستقیم  نزدیك بدن خود قرار ندهند و فاصله بین خود و منبع تابش را افزایش دهند.
  • خانم های باردار باید تلفن را از تخت دور نگه دارند و آن را در حالت پرواز قرار دهند.
  • در دوران بارداری باید  از پخت و پز یا گرم کردن غذا در مایکروویو خودداری شود.
  • محدود کردن استفاده از وسایل برقی مانند لپ تاپ و موبایل به خانم های باردار کمک می کند تا در طول دوران بارداری به خوبی از سلامت خود و فرزندشان مراقبت کنند.
  • خانم های باردار به جای استفاده از موبایل و لپ تاپ برای سرگرمی می توانند پیاده روی در هوای تازه و خواندن کتاب را جایگزین کنند. این نوع تفریحات سالم علاوه بر اینکه آنها را از آسیب های ناشی از امواج الکترومغناطیس محافظت می کند، همچنین  موجب آرامش و سلامت روح و جسم مادر و نوزاد می شود.

منبعhttps://www.wellwomanclinic.in/blog/electronic-gadgets-pregnancy-outcome

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *