بلاگ

درباره چگونگی کاهش عوارض امواج موبایل بیشتر بدانید

خلاصه مقاله:

میزان عوارض امواج موبایل به بسیاری از عوامل مانند فناوری تلفن، فاصله بین تلفن و کاربر، میزان و نوع استفاده از تلفن همراه و فاصله کاربر از  ایستگاه تلفن همراه بستگی دارد. برای به حداقل رساندن این عوارض باید تا حد ممکن از  قرار گرفتن در معرض امواج ساطع شده از تلفن همراه خودداری کرد.

درباره چگونگی کاهش عوارض امواج موبایل بیشتر بدانید
دانستن چگونگی کاهش عوارض امواج موبایل، به کاربران تلفن همراه کمک می کند، تا نحوه  استفاده از تلفن همراه خود را مدیریت کنند. امروزه تلفن همراه بخش جدایی ناپذیر از ارتباطات مدرن در زندگی افراد است. در بسیاری از کشورها، بیش از نیمی از جمعیت از تلفن های همراه استفاده می کنند. بر همین اساس بازار تلفن همراه به سرعت در حال رشد است.

تعداد تماس تلفنی در روز، طول هر تماس و میزان زمانی که افراد از تلفن های همراه استفاده می کنند، عوامل مهمی هستند که سلامتی افراد را حین استفاده از تلفن همراه تهدید می کنند.  در واقع تلفن های همراه نوعی اشعه الکترومغناطیسی غیر یونیزه از خود ساطع میکنند که توسط بافت های نزدیک به تلفن قابل جذب است.

میزان عوارض امواج موبایل به بسیاری از عوامل مانند فناوری تلفن، فاصله بین تلفن و کاربر، میزان و نوع استفاده از تلفن همراه و فاصله کاربر از  ایستگاه تلفن همراه بستگی دارد. برای به حداقل رساندن این عوارض باید تا حد ممکن از  قرار گرفتن در معرض امواج ساطع شده از تلفن همراه خودداری کرد. در اینجا به روش های ساده ای برای  کاهش عوارض امواج موبایل اشاره شده است.

نقش هندزفری در کاهش عوارض امواج موبایل
برقراری تماس از طریق هدفون و میکروفون، تابش امواج را حین صحبت به شدت کاهش می دهد. اگر سیم هندزفری شما را اذیت می کند، می توانید از هدست های بلوتوثی  برای این منظور استفاده کنید.

گوشی را از خود دور نگه دارید و صحبت کنید
شاید این کار از نظر اجتماعی درست نباشد، اما اگر کسی در اطراف شما نیست، تلفن را کمی از بدن خود فاصله دهید تا امواج کمتری دریافت کنید. طبق تحقیقات  هر 5 سانتی متر فاصله، میزان دریافت امواج را تا 10 برابر کاهش می دهد.

برنامه ای Tawkon را نصب کنید

اگر تلفن Android یا Blackberry دارید، برنامه ای به نام Tawkon را نصب کنید. این برنامه تابش امواج تلفن همراه را کنترل می کند و زمان توقف استفاده از گوشی را  نشان می دهد.

تلفن با میزان انتشار کم امواج بخرید

می توانید از طریق اینترنت یا فروشگاه های معتبر نموداری از میزان تابش امواج  گوشی های مختلف تهیه کنید. به این ترتیب می توانید از  میزان انتشار امواج گوشی خود مطلع شوید و انتخاب بهتری برای کمک به سلامتی خود داشته باشید.

استفاده از تلفن همراه را محدود کنید

استفاده از متن، ایمیل یا سایر خدمات پیام رسان را جایگزین استفاده مکرر از تماس های تلفنی کنید. این روش های ساده موجب کاهش عوارض امواج موبایل خواهند شد.

منابع:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4350886/

 

جهت مشاهده محصولاتی مانند:

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *