بلاگ

بررسی عوارض مخرب امواج موبایل بر بدن انسان

خلاصه مقاله بررسی عوارض مخرب امواج موبایل بر بدن انسان:

عوارض مخرب امواج موبایل بر بدن انسان سالهاست که مورد مطالعه قرار دارد. بسیاری از افراد انرژی فرکانس رادیویی تلفن های همراه را عامل سرطان می دانند و درباره سایر خطرات سلامتی استفاده از تلفن همراه نگران هستند. داده های علمی موجود نشان می دهند،  قرار گرفتن در معرض انرژی فرکانس رادیویی موبایل هیچ  عوارض جانبی بیولوژیکی غیر از گرم شدن بافت ندارد.

بررسی عوارض مخرب امواج موبایل بر بدن انسان

عوارض مخرب امواج موبایل بر بدن انسان سالهاست که مورد مطالعه قرار دارد. بسیاری از افراد انرژی فرکانس رادیویی تلفن های همراه را عامل سرطان می دانند و درباره سایر خطرات سلامتی استفاده از تلفن همراه نگران هستند. براساس شواهد و اطلاعات موجود، قرار گرفتن در معرض انرژی فرکانس رادیویی تلفن همراه،  مشکلات جدی سلامتی و  بهداشتی به همراه ندارد.

در واقع تلفنهای همراه میزان کمی انرژی فرکانس رادیویی، نوعی پرتو غیر یونیزان  ساطع می کنند. داده های علمی موجود نشان می دهند،  قرار گرفتن در معرض انرژی فرکانس رادیویی موبایل هیچ  عوارض جانبی بیولوژیکی غیر از گرم شدن بافت ندارد. داده های بهداشت عمومی هیچ ارتباطی بین انرژی فرکانس رادیویی تلفن همراه و خطرات جدی سلامتی و  بهداشتی پیدا نکرده اند.

تلفن های همراه و انرژی فرکانس رادیویی

تلفنهای همراه میزان کمی اشعه غیر یونیزان  منتشر می شود. به پرتوی ساطع شده توسط تلفنهای همراه، انرژی فرکانس رادیویی (RF) گفته می شود. بر اساس اظهارات موسسه ملی سرطان، در حال حاضر هیچ مدرک و دلیلی مبنی بر اینکه اشعه غیر یونیزه کننده به سلامت سلول های بدن آسیب می رساند و با تغییر در ساختار آنها موجب سرطان می شود، وجود ندارد. تنها اثر بیولوژیکی شناخته شده پرتوی فرکانس رادیویی در انسان است، گرمایش است.

با توجه به افزایش حیرت انگیز تحقیقات در مورد عوارض مخرب امواج موبایل بر بدن انسان، حداقل اطلاعات در مورد چگونگی نوسان بافت بیولوژیکی مغز هنگام استفاده از تلفن همراه است. استفاده زیاد از موبایل، موجب گرم شدن بافت اطراف مغز می شود. از آنجا که مغز انسان بسیار حساس است بنابراین این امواج ممکن است بر عملکرد آن  تاثیر بگذارند.

هنگام صحبت با تلفن همراه، یک فرستنده صدای شما را می گیرد و آن را بر روی موج سینوسی مداوم رمزگذاری می کند. این امواج از آنتن تابیده می شوند و به طور مساوی در فضا نوسان می کنند. هنگامی که صدای رمزگذاری شده روی موج سینوسی قرار گرفت، فرستنده سیگنال را به آنتن می فرستد. بیشتر کاربران هنگام صحبت، تلفن را در کنار سر خود قرار می دهند.

در این موقعیت، احتمال بیشتری وجود دارد که بخشی از این سیگنالها  وارد بافت های مغز و سایر اندام های نزدیک موبایل شوند و این میزان عوارض مخرب امواج موبایل بر بدن انسان را بیشتر می کند.

در یک مطالعه میزان نوسان فرکانسهای نوسان موبایل بر با بافتهای عصبی مورد بررسی قرار گرفت. بر اساس نتایج این مطالعه،  تغییرات دما تولید شده توسط تلفن های همراه  بر فعالیت های دستگاه عصبی بدن تاثیر  اندکی می گذارد. برای بررسی عوارض امواج موبایل بر فعالیت الکتریکی مغز، ضربان قلب، خواب و فشار خون همچنان به مطالعات بیشتری نیاز است.

 

https://www.fda.gov/radiation-emitting-products/cell-phones/do-cell-phones-pose-health-hazard

 

 

مقالات مرتبط

مقالات

محصولات بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *